close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהי עבירת מהירות מופרזת ומה ניתן לעשות כדי להקל בעונש?

מערכת שורשיט שבט, תשפב21/01/2022

עבירה של מהירות מופרזת היא נסיעה במהירות מעל המותר על פי החוק. מה משמעותה?

תגיות:
צילום: shutterstock
כל אחד ואחת שמקבלים רישיון ועולים על הרכב בפעם הראשונה בחייהם יודעים, אחד מחוקי התעבורה הבסיסיים ביותר, הוא החוק אשר מגביל את מהירות הנסיעה בכביש, בתוך אזורים מיושבים או מחוץ להם.

הרעיון הוא מאוד פשוט, המדינה ולעיתים הרשות המקומית שבשטחה עובר הכביש, קובעים מינימום מהירות זאת על מנת שלא לסכן נהגים, רוכבים על כלים דו גלגליים, נוסעים והולכי רגל. המהירות נקבעת על פי המיקום של הכביש, על פי אופיו וטיבו.

באופן טבעי, בכביש עירוני המהירות המותרת תהיה נמוכה לאין שיעור מהמהירות המותרת בכביש בינעירוני, הן בגלל העובדה שהוא נמצא באזור
צילום: shutterstock
מיושב, צפוף, וכן אזור שיש בו הרבה יותר הולכי רגל ויש צורך להגן עליהם וכן על נהגים מפני הסיכוי לפגוע בהם.

לשם כך המדינה קבעה חוקים וענישה שמתייחסים לנושא של מהירות מופרזת. הרעיון הוא, נהג שעובר על החוק ונוהג מהר יותר ממה שמותר, ייענש. אם למשל, בכביש בו מותר לנהוג 50 קמ"ש, נתפס נהג נוהג על מהירות של 70 קמ"ש, הרי שהוא ייענש על כך. יחד עם זאת, כפי שנוכל לראות בהמשך המאמר, במקרים מסוימים אפשר למצוא דרכים כיצד להקל על העונש. לשם כך רצוי לשכור עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה.

מה זו עבירת מהירות מופרזת ואיך מתייחסים אליה?
כאמור, עבירה של מהירות מופרזת היא נסיעה במהירות מעל המותר על פי החוק. צריך לומר, אין הכוונה לנהיגה של 5 קמ"ש מעל המותר, דבר שנתפס כסביר במקרים מסוימים. הכוונה היא לנסיעה של 10-20 קמ"ש ומעלה מעל המותר.

הענישה איננה אחידה בכל מצב, שכן אם מדובר של 20-30 קמ"ש מעל המותר, אז מדובר על קנס כספי בסך 750 שקל ונקודות, כאשר מעבר לכך, הרי שהקנס יגדל וכך גם מספר הנקודות השליליות. במקרים מסוימים, אם הנהג חוזר על ביצוע העבירה שוב ושוב, אזי שהענישה תהיה מחמירה יותר, עד כדי שלילת רישיון. אם לצד עבירה זו בוצעו עבירות נוספות או ביצוע העבירה הובילה לתאונה, אז כמובן שהסיפור יהיה מורכב יותר.

איך אפשר להקל בענישה?
בשביל להקל בענישה, כאמור, יש צורך לשכור עורך דין תעבורה שייצג אותנו מול המשטרה וכן בבית המשפט. ישנן דרכים שונות כיצד להקל על הענישה. למשל, אם בוחנים את ההיסטוריה של הנהג ומגלים שאין לו שום עבירות תנועה קודמות. אז ייתכן מאוד שזה יוכל לעזור בהקלה על העונש.

כמו כן, אפשר לבחון היבטים אובייקטיבים שקשורים לעבירה, כמו למשל, סיבת המקרה שבגללה הנהג נסע מהר מהמותר, הדרך בה המשטרה בחנה את המקרה, אופי הכביש או כל דבר אחר שיכול להשפיע על השופט ולהביא להקלה מסוימת בעונש. ייתכן מאוד שזה יעזור ברמה כזו או אחרת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה